Aankomst - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Willem Dijk - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Willem Dijk - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Willem

11 Augustus 2012 | Hongarije, Boedapest

Vrinden,

Het doet mij deugd jullie allen te begroeten vanuit de Hongaarse hoofdstad Hongarije. Afgelopen woensdag ben ik veilig en wel met de familie hier gearriveerd. Nadat we de dagen tevoren Praag hadden bezocht, eindigde de reis hier in Boedapest. Samen met de familie hebben we toen de attracties voor toeristen hier bezocht. Dat is overigens erg aan te raden, hoewel je wel met alle aandacht van de 'toeristenjagers' om moeten kunnen gaan. Vervolgens hebben mijn ouders me hier vrijdagmorgen achtergelaten, waarna ik mijn op mijn eigen houtje de boel verder kon verkennen.

In vergelijking met Nederlandse steden is Boedapest enorm groot. Er valt veel te zien, maar je kunt er ook makkelijk verdwalen. Gelukkig heb ik nu een goede kaart bij de hand, waar zelfs de huisnummers op staan. Dat is wel een uitkomst te noemen. Verder is het hier altijd druk, drukker dan ik in Tilburg gewend ben. Dus dat is wel even wennen. Hoewel ik mijn fiets wel een beetje mis, wordt dat goed gecompenseerd door het uitstekende openbaar vervoersnetwerk hier.

Zo heb je trams, metro's, bussen, verschillende soorten treinen en niet te vergeten, trolleybussen. Sommige bussen zijn heel oud, wat een soort nostalgische hang naar de 'goede oude' communistische tijd geeft. Maar liever nog, zoals met een antiek geworden metrolijn teruggebracht in oude staat, verwijst men naar de gloriedagen van Hongarije tijdens het Habsburgse Rijk.

Genoeg te beleven hier dus. Echter moet ik me momenteel focussen op het vinden van een kamer, want waar ik nu verblijf kan ik waarschijnlijk alleen tijdelijk terecht. Hopelijk kan ik jullie de volgende keer schrijven vanuit mijn vaste adres!

Groeten uit Boedapest,

Willem-R

  • 11 Augustus 2012 - 20:07

    Jacolien:

    Hey Willem,


    leuk dat we je zo kunnen volgen!
    We kijken uit naar je volgende verslag ;-)
    Heel veel succes en plezier daar!

    Lief H, J en L

  • 13 Augustus 2012 - 20:19

    Ellen:

    Dag vader,

    Goed om iets van u te horen. Ben benieuwd hoe het verder gaat!

    Groetjes,
    Uw dochter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Willem

Actief sinds 08 Aug. 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 26955

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Magyarország

Landen bezocht: